Οδηγίες για τα μηνύματα που στέλνουν Διευθύνσεις και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης
ANAΚΟΙΝΩΣΗ Γ΄ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ατομική αξιολόγηση: Οδηγίες για τα
μηνύματα που στέλνουν Διευθύνσεις και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης
Αρκετές ΔΔΕ σε όλη τη χώρα και αρκετοί νέοι Σύμβουλοι, επίδοξοι “αξιολογητές” – επιθεωρητές, δεν σεβάστηκαν ούτε το τριήμερο πένθος για τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών και άρχισαν να στέλνουν μηνύματα στους νεοδιόριστους συναδέλφους του 2020 και 2021 για να ξεκινήσουν τη λεγόμενη αξιολόγηση, για τη μονιμοποίησή τους. Μετά την τοποθέτηση των Συμβούλων και στην Αττική πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα, ώστε να μπλοκάρουμε την ατομική αξιολόγηση που καμία σχέση δεν έχει με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Αντίθετα υπονομεύει το ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, κατηγοριοποιεί τα σχολεία και μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε πειθήνια όργανα του σχολείου της αγοράς. Πρέπει να τους φράξουμε το δρόμο! Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!
Στο παρόν σημείωμα παρέχουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση και οδηγίες για τις ενέργειες των νεοδιόριστων και άλλων συναδέλφων μας, προκειμένου να αντιταχθούν στις παραπάνω προκλήσεις:
1. Υπογράφουμε τη συλλογική δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου (επισυνάπτεται).
2. Μόλις σας στείλει μήνυμα ο σύμβουλος ενημερώστε άμεσα την ΕΛΜΕ είτε τηλεφωνικά είτε μέσω του email της ΕΛΜΕ (επισυνάπτονται τα τηλέφωνα των μελών του ΔΣ και το email της ΕΛΜΕ)
3. Μην απαντάτε στο μήνυμα και μη “μπαίνετε” στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείτε την ατομική σας “αξιολογική” διαδικασία, δίνετε τα στοιχεία σας στον επίδοξο επιθεωρητή σας και αυτός σας εντοπίζει και σας αποστέλλει προσωπικό μήνυμα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το ”αξιολογικό σύστημα” Κεραμέως και τα ”παπαγαλάκια” του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, θριαμβολογούν κατόπιν για τα ποσοστά συμμετοχής στην “αξιολόγηση”, έστω κι αν γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν να ξεκινήσει.
4. Εάν παρ’ όλα αυτά έχετε ”μπει” στην ειδική πλατφόρμα, το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον “αξιολογητή” σας που υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα “βήματα”, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία! Ενημερώστε άμεσα και πάλι την ΕΛΜΕ για τα στοιχεία του “αξιολογητή” σας, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι και ποιοί Σύμβουλοι θα εμπλακούν. Να μην συνεχίσετε περαιτέρω τη διαδικασία που σας προτείνουν και να απαντήσετε στο Σχ. Σύμβουλο ως εξής:
Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ – ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
Ο/Η εκπαιδευτικός:………
Ονοματεπώνυμο:……………
Ειδικότητα:……………………….
Σχολείο:…………………………………
Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον “αξιολογητή”. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στην ΕΛΜΕ.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας, η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ, δεν επιφέρει καμία συνέπεια, όπως μείωση μισθού κλπ, όταν συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως.
6. Κάνουμε στάση εργασίας όταν ζητηθεί από τον αξιολογητή να παρακολουθήσει το μάθημα μας. Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της “παρατήρησης της διδασκαλίας” το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες.
Υπενθυμίζουμε ότι η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά.
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ!
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.